Foodprep din salat

Af Mette Forman, Madblogger

Hvad er bedre end at starte ugen med et sundt madtips fra DragørNyheder.dk´s madblogger Mette Forman.

Ugens Madtips

For de fleste af os er hverdagen travl, og det kan være lidt af en udfordring at nå det hele. Når vi har travlt, tyr vi ofte til mindre sunde løsninger, hvad angår mad.

En smart måde at “skaffe” lidt ekstra tid i løbet af ugen, er at foodpreppe salaten, som enten kan bruges i madpakken eller som tilbehør til aftensmaden. På den måde spares tid, men også penge, fordi dyr fastfood ofte bliver nødløsningen i sidste øjeblik.

Fremgangsmåde:

1)

Tag det antal glas eller bøtter med låg du har brug for. Du kan sagtens forberede salat til hele familien til 2-3 dage.

2)

Lav f.eks. hummus eller guacamole og kom i bunden af dine glas/bøtter.

3)

Skær og snit din ynglings kål – f.eks. rød spidskål eller broccoli og kom et lag i glassene ovenpå hummusen eller guacamolen.

4)

Klargør grøntsagerne, som f.eks. kan være gul eller rød peber, revet gulerødder, agurk, spæde spinatblade eller radiser. Det er kun fantasien, der sætter grænser.

5)

Slut af med et drys solsikkekerner eller græskarkerner. Du kan eventuelt riste dem på en tør pande og drysse med salt. Det fremhæver smagen.

6)

Sæt låg på og opbevar salaterne i køleskab indtil de skal bruges.

På min madblog finder du opskriften på en supernem Edamame-hummus. Klik på billedet

Rigtig god fornøjelse med forberedelserne og god uge.

Mette Forman
www.dethandlermestommad.dk
Madblogger

 

 

Seneste artikler

 
 

Fik du læst?