Hvem skal have Initiativprisen?
Dragør Kommune vil gerne fejre og synliggøre de mange Dragør-borgere, der hver dag gør en ekstra indsats for at gøre kommunen til et godt sted at leve. Derfor uddeles Dragør Kommunes Initiativpris den 24. august 2018 i forbindelse med fejringen af Frivillig Fredag i Dragør. Prisen uddeles til en borger, virksomhed, institution eller forening for en særligt bemærkelsesværdig indsats for at fastholde og styrke fællesskabet i kommunen. Udover æren, som følger med prisen, begaves vinderen med 25.000 kr. Præmien sponsoreres af Danske Bank, Tårnby Afdeling.
Alle Dragør-kandidater kan nomineres
Alle borgere i Dragør Kommune kan indstille en Dragør-kandidat til prisen. Et dommerpanel bestående af Borgmester Eik Dahl Bidstrup, Kulturchef Karina Møller, Formand for folkeoplysningsudvalget Geert Jakobsen og Filialdirektør Claus Dehn-Christoffersen fra Danske Bank Tårnby vil foretage den endelige udvælgelse.
Deadline for nominering
Sidste mulighed for at indsende forslag til kandidater er den 10. august 2018. Forslag skal sendes til e-mail: frivillighed@dragoer.dk. Med indstillingen skal følge en motivering af, hvorfor den nominerede har gjort sig fortjent til prisen.
Frivillig Fredag i Dragør
Dragør fejrer i år for tredje gang byens mange frivillige. Det gør vi for at hylde den frivillige indsats, der bliver gjort af de mange forskellige slags ildsjæle og aktive borgere i Dragør. Programmet vil blive sat sammen ud fra de indslag, som byens borgere selv ønsker at bidrage med. Hvis du vil bidrage med indslag, er du velkommen til at skrive til: e-mail: frivillighed@dragoer.dk.
Tid og sted
Prisen uddeles fredag den 24. august kl. 18.00 på havnen i Dragør, hvor Frivillig Fredag fejres med musik, møder, aktiviteter og spisning fra kl. 15.00. Kom og mød Dragørs frivillig- og foreningsliv. Det endelige program er under udarbejdelse, og vil blive annonceret her i Dragør Nyt og på Dragør Kommunes hjemmeside.