1-ÅRS FØDSELSDAG – HURRAAAAAA

Dronning Margrethe stiller sig ud på balkonen. Bilka har flag over det hele og tilbud på Othellolagkage. Nu er det vores tur til at råbe HURRAAA. I dag fylder onlineavisen DragørNyheder.dk nemlig 1 år. Men for alligevel at virke en smule beskedne, har vi bedt nogle andre om at hylde os, nemlig vores annoncører. Og det vil være os en kæmpestor ære, hvis du vil læse med og måske endda sende os en fødselsdagshilsen bagefter.

[pro_ad_display_adzone id=”15161″]

Af Pia Melander Guilbert

Det blev ikke til mange timers søvn for Peter Kristensen og Thomas Thorndahl natten til d. 1. februar 2018. I flere måneder havde de planlagt og ventet på denne dag. Og så var det endelig 3 2 1 NU. Og så var DragørNyheder.dk online.

Min egen første artikel var et portræt af inklusionsvejleder Anne Søgaard. Den blev liket af mange og kommenteret med sætninger som “Du er også helt fantastisk Anne”. Jeg blev stoppet i Netto af folk, der havde læst den, og vi var alle beærede og begejstrede over, hvor godt avisen blev taget imod af dig og alle de andre læsere, både på selve sitet og i Facebook-gruppen “DragørNyheder”.

Det bedste vi ved

365 dage er gået og mere end 1000 indlæg og artikler lagt på sitet. Der er de små hurtige nyheder, portrætter af byens ildsjæle, historiske artikler, madopskrifter og læserbreve. Nogle historier er gode på mere end én måde. Det er dem, vi laver i samarbejde med vores annoncører. En tilfreds annoncør er kort sagt det bedste, vi ved. Og hvis man kan tillade sig selv at sige det, synes vi også, vi klarer den del ret godt. Tag fx Preben Larsen fra Amager Bolig. Preben tegnede en kampagne og fik lavet et portræt af Amager Bolig. Dagen efter, artiklen blev offentliggjort, fik han en henvendelse fra en dame, der roste den flotte artikel. Hun havde egentlig droppet at sælge sit hus gennem mægler efter et uheldigt salgsforløb tidligere, men nu er det til salg hos Amagerbolig.

Og vi fortsætter…

Restaurationschef Berendt Herbst fra Dragør Badehotel er også ret tilfreds. Efter 30 år i restaurationsbranchen og mange annonceringsforløb, blandt andet som selvstændig, konstaterede han:

“Jeg har aldrig før kunnet mærke min annoncering så tydeligt, som det er tilfældet med DragørNyheder, som med deres professionelle tilgang har været med til at skabe det, som vi har opnået de sidste seks måneder her på Dragør Badehotel.”

Jesper og Maria, der ejer REMA 1000 på Præstefælledvej, skrev til os efter deres annonceforløb med tilhørende artikel:

“Vi har haft virkelig god respons fra kunder fra Dragør. Der er også kunder, som har besøgt os for første gang, efter de har læst artiklen og fået øjnene op for, hvad vi står for.”

Foto: DragørNyheder.dk

Online giver bedre muligheder

Og så er der Lene Kvist Madsen fra KOM-KBH:

“KOM-KBH annoncerede på DragørNyheder i forbindelse med opførelsen af kontorhuset FRAMEHOUSE. Vi valgte en kombination af bannerannonce og artikler, da vi gerne ville lægge vægt på både de ydre og indre rammer. FRAMEHOUSE adskiller sig fra områdets andre kontorhuse ved at være bygget i bæredygtige materialer og indrettet af VIPP.
Onlineavisen giver bedre plads til at få det samlede budskab ud, og jeg synes, det har været et godt og professionelt håndteret forløb.”

Foto: Maiken Kestner

DragørNyheder.dk og DragørNyheder på Facebook

DragørNyheder.dk er stiftet af de to lokale iværksættere Peter Kristensen og Thomas Thorndahl. Til avisen hører også Facebook-gruppen “DragørNyheder”. Facebookgruppen har eksisteret siden 2014. Det helt særlige ved kombinationen af onlineavis og Facebookgruppe er, at Facebookgruppen genererer trafik til avisen, og avisens emner kan diskuteres i Facebookgruppen.

DragørNyheder har i snit over 16.000 unikke brugere pr måned. Avisen har haft over 650.000 sidevisninger det første år og over 1000 indlæg og artikler.

Avisen er annoncefinansieret og politisk uafhængig.

 

Seneste artikler

 
 
 

Fik du læst?