Er virksomhederne tilfredse med jobcentrene?

I fremtiden vil Tårnby Kommune bruge Kommunernes Landsforening virksomhedstilfredsmåling, når kommunen skal finde ud af, hvor tilfredse virksomhederne er med jobcentrene

 

Af Lene Dam Jørgensen

Jobcenter Tårnbys virksomhedsservice arbejder strategisk med at yde den bedst mulige service til virksomhederne. Brug af tilfredshedsmålinger er en del af en strategisk indsats, for at sikre, at Tårnby Kommune har relevant viden om virksomhedernes tilfredshed med selve Jobcenter Tårnbys virksomhedsservice indsats.

Virksomhedernes tilfredshed med jobcentrene

Kommunen vil fremadrettet bruge Kommunernes Landsforenings (KL) virksomhedstilfredshedsmåling.  Kommunernes Landsforening bruger et standardiseret spørgeskema, der fokuserer på virksomhedernes overordnede oplevelse af jobcenteret som samarbejdspartner, til virksomhedernes tilfredshedsmåling.

I spørgeskemaet er der spørgsmål som hvor tilfreds virksomheden har været med jobcenterets evne til at finde en kandidat, der passede til virksomhedens behov. Derudover er der spørgsmål om, hvordan kontakten til jobcentret har været, og hvor tilfreds virksomheden har været med jobcentret igennem forløbet.

Tilbagemeldingerne fra virksomhederne

Med udgangspunkt i de tilbagemeldinger virksomhederne kommer med, kan Jobcenter Tårnby justere, og tilpasse den virksomhedsrettede indsats løbende alt afhængigt, hvad virksomheden har brug for.

Der udsendes spørgeskema hver tredje måned på baggrund af de deltagende jobcentres indsamlede data om virksomhedskontakt og -besøg.

Regeringen har planer om at nedlægge jobcentrene, hvis opgaver skal overtages af A-kasserne og private aktører.

 

Seneste artikler

 

Fik du læst?

Tivoli er åben…

FORÅR: Iklædt påskegult åbnede Tivoli i dag portene til dette års sommersæson, der varer til 22. september. Forlystelseshaven lægger ud med at markere Påske i

Læs mere »