“Hvad er vigtigt for dig?” Sådan lyder spørgsmålet, når Hjemmeplejens medarbejdere torsdag den 6. juni 2019 kommer på besøg hos de Dragør-borgere, der er tilknyttet den kommunale hjemmepleje.
Målet er at skabe nye indsigter hos medarbejderne og ad den vej skabe større tilfredshed blandt brugerne af Hjemmeplejens ydelser – altså borgerne.
Ny indsigt skal give større tilfredshed
Helt konkret får alle medarbejdere, der er på arbejde på torsdag, nogle små foldere med ud til borgerne. Her skal alle medarbejdere spørge borgerne om: ”Hvad er vigtigt for dig?”
Svaret fra borgerne skrives ned i den lille folder og afleveres til Hjemmeplejens områdeledere i løbet af dagen. Herefter er det Hjemmeplejeledelsens opgave at samle svarene og dele viden med alle øvrige ansatte i Hjemmeplejen.
“På den måde kan vi blive endnu bedre,” fortæller leder af Hjemmeplejen Ann-Kathrine Fog og fortsætter:
“Med initiativet forstærkes en udvikling, som allerede er godt på vej, nemlig et større fokus på inddragelse af brugerne og på det, der er vigtigt – ikke for de sundhedsprofessionelle – men for den enkelte borger. Så i stedet for at spørge for eksempel: ”Hvad er der i vejen med dig?”, opfordrer vi til at spørge ”Hvad er vigtigt for dig?”.”
Borgerinddragelse verden over – også i Dragør
Torsdag den 6. juni er også den internationale “Hvad er vigtigt for dig-dag”, som markeres over hele verden. Det er en årligt tilbagevendende dag, som Dansk Selskab for Patientsikkerhed gerne vil udvikle yderligere i Danmark.
Dagen markeres altså også i Dragør Kommune og ligger fint i tråd med kommunens strategi for borgerinddragelse, når vores sundhedsprofessionelle sætter fokus på patienter/ beboere/ borgeres behov, ønsker og håb.
Læs mere
Du kan finde mere information om ”Hvad er vigtigt for dig-dagen” på hjemmesiden patientsikkerhed.dk (åbner i et nyt vindue)