Coronavirus: Ny jobbank for alle med en sundhedsfaglig uddannelse

Coronakrisen spidser til og det betyder at der er brug for flere hænder med en sundhedsfaglig uddannelse. Det får nu Dragør Kommune til at oprette en ny jobank med overskriften “Vi får brug for dig – jobbank”.

Dragør Kommune har brug for alle med en sundhedsfaglig uddannelse – også pensionister. Arbejdet er lønnet og kommunen opfordrer til at melde sig allerede denne uge fredag den 20. marts via kommunens hjemmeside.

Jobbanken er ikke kun henvendt til kommunens medarbejdere, men i høj grad også henvendt til borgerne. Det kan være borgere, som har et overskud og mulighed for at hjælpe til, når krisen i kølvandet på coronavirus for alvor forventes at spidse til.

Jobbanken – en del af det lokale beredskab

”Det er særligt på det sundheds- og plejefaglige område, at vi opruster og øger beredskabet”, siger Tina Roikjer Køtter, som er chef for Sundhed og Omsorg i Dragør Kommune.

Hun fortsætter: ”Det er måske ikke lige i dag, men det kan hurtigt komme, at vi får brug for ekstra hænder at trække på i Hjemmeplejen eller Omsorgscentret Enggården. Derfor er vi meget taknemmelige, hvis borgerne vil melde sig i vores jobbank på dragoer.dk, som er kommunens hjemmeside.”

Sundhedsfaglige kompetencer

Til Jobbanken er det primært personer med sundhedsfaglige færdigheder og kompetencer, som Dragør Kommune efterlyser. Det gælder for eksempel, hvis man er:

  • social- og sundhedsassistent
  • sygeplejerske
  • social- og sundhedshjælper.

”Der kan for eksempel sidde nogle borgere i vores lokalsamfund, som har skiftet karrierevej og på nuværende tidspunkt måske ikke bruger deres uddannelse. Det kan også være borgere, som er gået på efterløn eller pension. Vi hører gerne fra dem alle,” siger Tina Roikjer Køtter.

Arbejdet er lønnet

I det tilfælde, at man bliver aktiveret i beredskabet og sendt ud på en opgave, vil borgeren naturligvis blive aflønnet efter gældende regler.

Alle kan læse mere om, hvilke opgaver som kan komme i spil, og hvordan man tilmelder sig konkret. Se nedenfor.

Kilde: Dragør Kommune

Seneste artikler

Fik du læst?