Spar Nord har ved en fejl opkrævet et gebyr på 300 kr. fra tidligere BankNordik-kunder. Fejlen blev hurtigt opdaget, og pengene er på vej tilbage til kundernes konti. Bankdirektør Anders Baun Hübschmann ærgrer sig…

“Det er selvfølgelig brandærgerligt…vi har et meget fint renommé, og så sker der sådan en fejl, som vi naturligvis kun kan beklage. Men fejlen blev opdaget næsten med det samme.
Sådan siger bankdirektør Anders Baun Hübschmann, efter det er kommet frem, at Spar Nord ved en fejl har trukket gebyrer på 300 kroner for ydelser, der ikke er leveret. Helt præcist for investeringsrådgivning, der altså ikke er foretaget.
De 300 kroner er ved en beklagelig fejl blevet trukket fra kunder fra den tidligere BankNordik, som Spar Nord har overtaget. Og fejlen er sket i forbindelse med samkøring af de to pengeinstitutters IT-systemer. Fejlen har også berørt kunder på Amager.
Pengene på vej retur
“Vi har straks på bankens hjemmeside gjort opmærksom på fejlen, og jeg kan naturligvis berolige alle de berørte kunder med, at deres penge er på vej tilbage til deres konti”, siger Anders Baun Hübschmann, der nu også skal hjem i privaten og forklare fejlen for sine tre børn, der også har fået trukket de 300 kroner ved en fejl.
“Og tro mig, de vil, som vore øvrige kunder, kræve en særdeles god forklaring”, siger Anders Baun Hübschmann, der har haft en meget, meget travl formiddag på kontoret.