Dragør har “brændemærket” Fotograf Maiken Kestner

… og her taler vi ikke om den oprindelige betydning, af det amerikanske ord “branding” fra brændemærkningen af køer, men om den nu mere brugte betydning som er “profilering”.

Foto: Brit Ehlers

Som Brandingfotograf arbejder Maiken Kestner dagligt med at profilere og brande virksomheder visuelt. Hendes eget brand har hun også arbejdet med og er blevet meget inspireret af lokaleområdet. Hendes næsten daglige besøg på Badeanstalten har bidraget med de nordiske blå, grå & grønne nuancer, og de gule Dragør-huse har givet ideen til hendes gule pop-up brandingfarve, der også symboliserer varme og glæde.

På hjemmebane

Selv om Maiken nu har boet i Dragør i 20 år, er hun ikke en af “vore”, men hun føler sig alligevel lokal og har efterhånden opbygget et solidt netværk, hvilket er noget, hun sætter meget pris på ved byen. Lokallivet betyder meget for fotografen og af samme grund, har hun en kontorplads i FRAMEHOUSE, hvor hun redigerer sine billeder, mens hun fotograferer i sit studie eller rundt på diverse lokationer både i og udenfor Dragør. For den rigtige lokation er afhængig af, hvilken virksomhed, hun skal brande visuelt.

De rigtige billeder

Maiken brænder for sit arbejde som fotograf – det betyder meget at kunne hjælpe forskellige virksomheder med at få det helt rigtige udtryk, der tiltrækker deres kunder. Charlotte fra “Din bogholder”, har mærket effekten af Maikens arbejde og fortæller.:

“Maiken har skabt en stor del af min visuelle identitet med de “branding-billeder” hun tog i forbindelse med lanceringen af min nye hjemmeside. Der er en rød tråd, så jeg både let genkendes af mine kunder, samtidig med, at jeg ser professionel ud inden nye kunder møder mig. Som bonus er Maiken mega dygtig til at fange essensen og nærværet samtidig med, at hun gør det sjovt at stå foran kameraet.”

Og branding handler netop om at skabe en rød tråd i det visuelle og kommunikative udtryk, der underbygger værdier og profil.

Vigtig med den rigtige fotograf

Men det at få taget billeder kan godt være grænseoverskridende, og derfor er det vigtigt for Maiken at skabe en afslappet atmosfære og forberede hendes kunder, inden deres fotoshoot. Det gør hun bl.a. med dialog og en forberedelsesguide. Hvis du overvejer at få taget brandingbilleder af dig selv eller din virksomhed, giver Maiken her 3 råd til hvordan og hvad, du skal være opmærksom på, inden du vælger en fotograf.

Bonus info:

Hvis du er blevet mere nysgerrig på branding, kører Maiken i samarbejde med journalist og kommunikator Petrine Fogtdal, en “Challange” netop omkring branding – den visuelle og kommunikative kommunikation og markedsføring i din virksomhed. For i sidste ende er en stærk profilering og branding afgørende for, om virksomheder tiltrækker (de rigtige) kunder og øger bundlinjen.

Foto: Berit Jørgensen

Du kan læse mere om Maiken og branding på hendes hjemmeside www.maikenkestner.dk hvor du også kan skrive dig op til hendes nyhedsbrev, hvis du vil vide mere om forårets  Branding-Challange.

Du kan også følge Maiken på Linkedin og Instagram, ligesom hun altid er åben for en snak og en kop kaffe.