Københavns Håndværker-Service på Kirstinehøj i Kastrup tilbyder – ja, alt, hvad et godt håndværk indebærer. Om du er privat eller en stor boligforening betyder ikke noget – alt arbejde bliver udført med den faglige stolthed, der driver værket.
HÅNDVÆRK: Klokken er syv om morgenen – og der er allerede hektisk aktivitet på adressen Kirstinehøj 17 i Kastrup.
Her holder Københavns Håndværker-Service til, og der er folk, der allerede har taget plads i bilerne – på vej til dagens første opgave.
Morgenkaffen
På kontoret sidder en ledende medarbejder med en kop morgenkaffe og taler i sin mobiltelefon: Han giver de sidste instrukser til en medarbejder, der er på vej ud til en kunde for at ordne noget på et badeværelse.
Men det kunne lige så godt have været et ”samlet team” af mange medarbejdere, der stod parate i en stor boligforening med mange lejligheder.
For Københavns Håndværker-Service er med sine nu godt 60 medarbejdere gearet til alle opgaver – store som små.
Hæderkronet virksomhed
Og nu er virksomheden endda vokset;
For Københavns Håndværker-Service har overtaget en hæderkronet virksomhed, Rudersdals Murerforretning.
Oprindelig grundlagt af murermester Mads Stavnbo, der med sine næsten 20 års erfaring som murermester gennem årene har tilbudt stor ekspertise indenfor renovering, om- og tilbygning, nybygning af private boliger med speciale indenfor flise og terrazzo arbejder.
Murerforretningen har stort erfaringsgrundlag indenfor ledelse af erhvervsbyggeri, større og mindre profilbyggerier – og naturligvis også tid til af tage sig af den lille privatkunde.
”Og den tradition fortsætter vi naturligvis”, siger indehaver af Københavns Håndværker-Service, Nikolaj Karlsson.
Bliver i familien
Han udtrykker stor glæde over, at flere ansatte i den nytilkomne virksomhed , ja ligefrem inklusive flere medlemmer af deres familier, fortsætter med at arbejde for den nye og nu store håndværksvirksomhed.
”Ja, vi driver en forretning, og ja, vi vil gerne tjene penge. Men det skal ske under stor hensyntagen til vore kunder, men også medarbejdere og det gode sammenhold, vi satser på, der skal være mellem kollegerne”, siger virksomhedens ejer.
Lærlinge og flex-job
”Vi forsøger af al magt at drive en social virksomhed, hvor vi f.eks. også sætter en ære i at ansætte så mange lærlinge som muligt. Vi vil gerne have folk i flex-job, vi ser gerne ældre medarbejdere i seniorjobs – vi vil på alle måder skabe et godt sted at være for de forskellige ansatte, fordi vi tror på, at glade og tilfredse medarbejdere smitter af på det job, vi udfører for vore kunder”, siger Nikolai Karlsson.
Alt håndværk udføres –
Han har en række gode argumenter for, hvorfor man skal ringe til hans virksomhed, næste gang, der er brug for en håndværker:
For det første kan Københavns Håndværker-Service påtage sig stort set alle håndværksmæssige opgaver: Murer, elektriker, tømrer, VVS, maler – mere detaljeret: Nedrivning, grønne arealer, vedligeholdelse, ejendomsservice, gulv- og gravearbejde – samt en lang række andre ydelser. man ringer med andre ord stort set aldrig forgæves til Københavns Håndværker-Service. Man kan sige, at der er dækning for navnet.
Samlede løsninger
Firmaet rykker ud til vand- og forsikringsskader, renoveringer og ny- og ombygninger – samt er altid klar til en snak om fast ejendomsservice med faste service- og samarbejdsaftaler indenfor alle faggrupper.
Der er derfor tale om samlede løsninger, der gør det meget nemmere at styre projektet – om det så bare er renovering af et badeværelse på anden sal til højre – eller en tilbygning eller renovering af en større industrivirksomhed.
En ting er sikkert: Begge opgaver tages lige seriøst.
For det er jo dét med den faglige stolthed – og det gode håndværk.
Hurtigt svar
Og jo – så er det måske godt at vide, at der er svar på dine forespørgsler.
De er klar til at lytte til dine ønsker og forespørgsler.
For det er jo dér, det hele begynder. Når du ringer eller skriver for at få hjælp til et stykke arbejde.