Hentede CEO fra Dragør: Nu er Løgismose Meyers en onlinesucces

Det er nu et år siden, Jesper Uggerhøj fra Dragør blev CEO i Løgismose Meyers og påbegyndte udviklingen af nye digitale tiltag. De har betydet en online salgsvækst på 56% i Løgismose og 30% flere julemiddage leveret fra Meyers.

Løgismose Meyers fik i 2019 ny topchef i skikkelse af Jesper Uggerhøj, og han har bl.a. brugt tiden på en ny strategi og implementeringen af en række konkrete, digitale tiltag, som altså allerede nu har givet pote. Foto: Løgismose Meyers

Af Pia Melander Guilbert

Efter at have været direktør i først Irma, så Kopenhagen Fur, blev Jesper Uggerhøj fra Dragør for et år siden headhuntet til rollen som CEO for madimperiet Løgismose Meyers, der i 2016 havde et underskud på 42 millioner på bundlinjen.

Umiddelbart efter ansættelsen af Jesper Uggerhøj fulgte en række andre stærke profiler med digital baggrund. Det har blandt andet betydet implementering af en række konkrete, digitale tiltag, som nu giver pote i form af en online salgsvækst på 56 procent til Løgismose og 30 procent flere julemiddage leveret fra Meyers.

Haltede bagefter digitalt
Direktør for Business Development & Digital i Løgismose Meyers, Jesper Lykke Wacherhausen, fortæller i en artikel på Via Ritzau om baggrunden for succeshistorien:

– Vi tror på, at man i en branche som vores har haltet lidt bagefter på det digitale område. Det retter vi nu op på med en aggressiv, digital transformation i virksomheden. Vi bygger en model, hvor gruppen Løgismose Meyers driver transformationen, mens forandringerne helt konkret tænkes ned, ud og ind i de to virksomheder Løgismose og Meyers hver for sig.

Jesper Wacherhausen står i spidsen for en aggressiv, digital transformation hos Løgismose Meyers. Foto: Løgismose Meyers

Online vin og julemad
Hos Løgismose er det især vinen, der hitter.

– Med afsæt i Løgismoses fysiske butik på Ndr. Toldbod og vores stærke salg B2B oplever vi nu, at der også for alvor er kommet hul igennem til de fine wine-interesserede private forbrugere online, siger Jesper Lykke Wacherhausen til Via Ritzau.

Myers har fået mere gang i jule og nytårssalget:

– I september 2019 lancerede Meyers en ny hjemmeside, og den spritnye, digitale infrastruktur stod hurtigt overfor en styrkeprøve i form af jule- og nytårssalget, der er årets travleste periode i virksomhedens cateringben, Meyers Køkken. Resultatet blev en digital succesfortælling om 50.000 solgte kuverter i perioden, og alene til juleaften steg salget med 30% målt mod sidste år, understreger Jesper Lykke Wacherhausen og tilføjer, at Løgismose-Meyers har flere digitale ambitioner i ærmet:

– Over de næste 12 til 16 måneder vil vi lancere flere digitale services og oplevelser til både erhvervs- og privatkunder. Alle sammen med en klar ambition om at skabe bedre kundeoplevelser.

Læs Via Ritzaus artikel om Løgismose-Meyers her 

Læs også:

Løgismose Meyers henter ny topchef i Dragør

 

Seneste artikler

Luftkrig over Amager

Der var konfrontationsstemning, da Københavns Lufthavn fortalte om sine udviklingsplaner ved et nabomøde i den forgangne uge.

 
 

Fik du læst?